Ana içeriğe atla

Öne Çıkan Yayın

Island: Sezon 1 Konusu | Oyuncuları | Yorumu

Dizinin Adı: Island: Season 1 | 아일랜드1 Yönetmen: Bae Jong Senaryo: Jang Yoon Mi Bölüm Sayısı:  6 Yapım Yılı : 2022 Dizi Türü: Aksiyon, Gerilim, Korku, Fantastik   _____Oyuncu Kadrosu:______________ _____Konusu:______________________ Won Mi Ho varisi olduğu Daehan Grubunun yönetimi için çalışmaktadır ancak halası mirası ona kaptırmak istemez. Başına çorap örülen Mi Ho babası tarafından cezalandırılır. Genç kadın hayatının iplerini başkasına bırakmamak için Jeju adasına giderek burada gönüllü öğretmenlik yapmaya başlar. Adaya adım attığı anda peşine düşen korkunç yaratık ile hayatı bambaşka bir serüvenin içine çekilir.  Tamra adası gizemli ve iblislerin hapsedildiği bir adadır. İblislerin sürekli insan ölümüne neden olması yüzünden dini liderler ölümden kurtarılan küçük çocukları iblis kanıyla dönüştürür ve iblis avcısı yetiştirirler.   Jeju adasının içinde yer alan bu Tamra bölgesi taş heykellerin içine hapsedilen iblislerin birer birer canlanması yüzünden kötü günler yaşamaktadır. Bir i

Playful Kiss / Yaramaz Öpücük: Ülkeler yarışıyor

Beni de bırak ortayı karıştayım hemen (: Bu başlıktan nasıl bir anlam  çıkarmalısınız? Anlatıyorum canlarım. Muhteşem anime Itazura na Kiss
aklıma düştü geçenlerde. Ne çok uyarlaması yapılmıştı diyerek -ki Japon ver. hariç izlemiştim-  başladım kurcalamaya.

Manganın 23. ciltte durma nedeninin, yeni evlerine taşındıkları sırada bir kaza sonucu komaya girip hayatını kaybeden mangakası Kaoru Tada'nın finali yazamamış olduğunu öğrendim misal. Eşiyle konuşmalarından yola çıkılarak 
animenin gidişatının belirleneceğini söylemiş karısı. Kendisinden sonra gelen onlarca mangakayı etkilediği için  Shouju'nun Kutsal Kitabı olarak adlandırılıyormuş bu değerli manga hayranları tarafından. 
 It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss
Şimdide Itazura na Kiss mangasından yapılmış uyarlama dizilere bir göz atmaya ne dersiniz??
 It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss
Önceliği fazla yorum yapamayacağım Japon versiyonuna verelim. 

96 yapımı yapımı olan dizi direkt olarak mangadan uyarlanan ilk çalışma aslında. Bilindiği üzere anime 2008  yılında ortalığı sallamıştı. 

Kızlar arasında beterin beteri de var sözü için bundan daha açıklayıcı görsel kullanılamazdı bence :P 
Neyse ya bir tek animede şeker demek ki kızımız (:
 It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss
 Ve son iki uyarlamaya bakalım hemen. Sondan başlamakta fayda var ziraa onun izleyicisi daha fala bence. 

Başrollerinde Kim Hyun Joong ile Jung So Min'in olduğu ve oyunculukta çığır açtıkları Playful Kiss Huzurlarınızda .  
Playful Kiss
Oh Ha Ni, sakar, beceriksiz ama asla vazgeçmeyen deli dolu bir kızdır. Gittiği lisenin dehası Baek Seung Jo'ya aşıktır. Sevdiceğine uzaktan yıllarca aşk beslemesi zamanla damarlarında kan hücrelerini yıpratmış mantıklı düşünmesine engel olmaya başlamıştır. Bizim deli coşta ne yapsın en mantıklısı gideyim bir aşk mektubu döşeneyim mantığı ile kağıda kaleme vurur kalbinden geçenleri.

Aşkını ilan ettiği buzdolabı tarafından fena aşağılandığında kalbi cız eder, unuturum ki ben bunuu diyerek dolansa da hain kalbi söz dinlemez ve buz kalıbı etrafında pervane olmaya devam eder.
Playful Kiss
Dizinin en çok sevdiğim şeyi ahanda bu sofra bezi kılıklı pijamalarıydı. 
Seung Jo emeksiz yemek yemeğe alışmış bir dahidir. Tek bir defa okuması bile okul birincisi olması için yeterlidir elde etmek istediği her şey laaps diye ağzına düşüverir falan işte. Bundan dolayı hayattan zevk almasını bilemez. Hayatta her şeyin gidişatı ve nasıl ilerleyeceği bellidir yani program dışında bir şeye hayatında yer yoktur. Ta ki babasının çocukluk arkadaşının kızıyla birlikte evlerine yerleşmesine kadar.

Okulda iyice kırıştırıp çöpe attığı kız ile aynı evde kalmak zorunda kalan Baek Seung Jo zamanla hayatına giren yeniliklerle eğlencenin tadını alır ve Ha Ni ile uğraşmadan duramaz hale gelir.
Playful Kiss
Ha ni babasıyla hoşlandığı adamın evinin kapısından girerken "Kadir gecesi mi doğdum acaba??" diye düşünürken eve gelen bu sevimli kızdan hoşnut tek kişi sürekli kız çocuk hayali kuran  evin hanımıdır. Uyuz oğluna yamayacak kızı bulmanın verdiği keyifle elinden geleni ardına koymaz ve gelin alım çalışmalarını başlatır. 

Ha Ni bunca meziyeti içinde barındırınca 2. adam mükemmelliyeti biraz yara almış şekilde çıkıyor karşımıza. Sadık, deli gibi aşık, değişimi bile göze alan biri Bong Joon Gu. Aşkının, başka adama olan aşkına en büyük desteği veren kişidir belki. 
Playful Kiss


Bu dizi anime uyarlaması sonucuna ulaşmanızı sağlayan karakterlerin başında gelir ayrıca.

Lee Tae Sung'un rolden role geçmesini keyifle izledim. Zira bu dizide başka da oyunculuk yok neredeyse (:  
Playful KissPlayful Kiss
Dizi 16 bölümden oluşuyor ayrıca özel bölüm niteliğinde ufak bölümlerde mevcut. (Bazı yerlerde 2. sezon diye geçiyor :/) Bilindiği üzere dizimiz Itazura na Kiss animesinden yapılan son uyarlama. Ne kadar uyarladıkları tartışılır tabii :D Animesine aşık bir kız çocuğu olarak bu diziyi ilk izlediğimde yüreğimde oluşan yaraları anlatamam sizlere :'( 
Playful Kiss

It Started With A Kiss 2. uyarlamamız ve bence en başarılı olanı. Xiang Qin'in evi depremde zarar görünce babasının eski arkadaşının evine taşınıyorlar. Şansına aşık olduğu çocuğun evi çıkmasın mı burası (: 

200 küsür IQ'lu üstüne üstlük bir de soğuk nevale Jiang Zhi Shu etrafında salınırken bu kız nasıl bırakıp başka ellere yar olsun?

Oğluşumuzun soğuk halleri aşkı bitirecek mi yoksa küllerinden defalarca yeniden mi doğuracaktır? 
 It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss
Başroller 2 tayvanlı oyuncu sayın desem vereceğiniz isimlerden oluşuyor (: Kızımızın bazen ağzına kürekle vurma hissi uyandıran mimiklerine rağmen Bir Ha Ni kadarda yapay değil diye  avunabilirsiniz.

Detaylara daha çok girerek ikili arasındaki ilişki ilerleyişi daha fazla göstererek ve  en azından Wall Kiss'ten olabildiğince uzak durarak oldukça eğlenceli bir iş çıkarmış Tay kardeşlerim (: 
 It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss It Started With A Kiss, Itazura na Kiss, Playful kiss
Tay dili her ne kadar zorlasa da bu iki saf için izlenmeli. Balayı sahneleri ve verilen tepkiler çok daha gerçekçiydi misal bu dizide. Çok mu kızdın sen bana diye yanına gelen bir adamı kabullenmekten çok daha mantıklı bir yaklaşım güden Tayvan versiyonu seviyorum seni (:


Sizin düşünceniz nedir bakalım?





Yorumlar

  1. Yıllar yıllar önce, daha uzak doğu ile yeni haşır neşir olmuşken şu an sahip olmadığım bir sabra sahip, yeni heves biz izleyici olarak 50 bölümlük Tayvan versiyonunu acımadan izlemiş ve çok sevmiştim. Ariel ve Joe'nun kimyası şahanedir. Zaten daha sonra başka bir dizide, video kliplerde falan da birlikte rol aldılar.
    Aslında dizinin pek çok saçma yönü vardı ama neden bilmiyorum acayip severek izlemiştim. Sonra animeye ve Kore versiyonuna başladım, ikisi de yarım kaldı.
    Tayvan versiyonu rock diyom haydin bye:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel günlerdi o günler :D Klişe neydi bihaber dolanıyorduk ya elimiz koynumuzda

      Sil
  2. sadece animesini izledim, dizilerde aynı etkiyi bulacağıma inanmıyorum, hep kıyaslarım felan herhalde, anime yıllar sonra izlediğim ilk anime olduğu için severim kendisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animede bırakmak en iyisi de olabilir aslında (:

      Sil
  3. Tayvan versiyonu diyorum ben de... Japon versiyonuna diyecek söz yok zaten çok farklı bir kulvarda anime&Tayvan&Kore üçlüsünden..

    YanıtlaSil
  4. Ben versiyonlarından değil de konusu hakkında bir şeyler söyleyeceğim. Esas oğlanımız esas kızımızı 210497169 kez aşağılıyor. Çok akıllı diye kendini bir şey sanıyor olması ayrı itici. Elde bir yakışıklılığı kalmış. Gerçekten güzel arkadaşlarım, tipi için bu kadar katlanılmaz bir kişilik nasıl çekilir kafam basmıyor yahu! Mazoşist misiniz:D Tüm kalbimden gerçek hayatta sizin değerinizi gerekçten bilecek, aşağılama romantizminden (!) farklı, güzel bir şeyler yaşatacak güzel insanların karşınıza çıkmasını diliyorum, piçlerin değil de.

    Shoujonun kutsal kitabıymış... Klişenin kutsal kitabı olabilir belki.

    Herkesin kendi zevkidir yalnız, amacım kimseyi kırmak değil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klişeleri yaratan kitap olduğundan bahsediliyor sanki cyborg burada (: Ayrıca Ne anime de ne de tayvan versiyonun da Kore versiyonundaki gibi aşağılanma yok bence (: Aşk daha iyi anlatılmış ama Kore versiyonu mazoşist bir ilişkiyi anlatıyor dersen sonuna kadar haklısın :D Kim Hyun Joong desen bence yakışıklı kriterlerine uygun değil :D

      Sil
    2. Evet ben sadece anime ve mangalarından bahsediyorum. Dizilerini hiç izlemedim zira, sadece konu/konseptin aynı olduğunu farzederek konuştum ^.^ Kadınlar olarak mazoşist bir yanımız var. Ama etrafta bu kadar kıymet bilen insanlar varken niye en katlanılmazını seçelim ki? Hele bunu Japon mangakalara anlat kolaysa...

      Sil
    3. Seviyorum seni diyen yerine öte git diyeni sevmek doğamızda var gibi :D

      Sil
  5. Çok degisik birseye benziyor. Ancak dizilerde pek tutacagini sannetmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutmanın bir adım ötesinde :) Anime eğer tuttuysa diziye dönüşmesi kaçınılmaz malum :D

      Sil
  6. Ben bunun konusunu hiç sevmedim. O yüzden ne anime ne manga ne dizisini izlemedim. Denedim ama yapamadım. Kore versiyonu hepsinden kötüydü diyorlar. İsabetli bir karar vermişim demek :)

    YanıtlaSil
  7. ah ben ne kadar sevmiştim...Belki de yaşımdandır.Kim hyun joongdan son zamanlarda fazla soğuduysam da baek seung joyu çok seviyorum.Baek seung jo günlüklerini okuduktan sora daha bi sever oldum.Tayvan versiyonu balayı sahnesiyle gözümden düştü şahsen.Animeynin de bazı bölümlerini izledim yazın komple izlemeyi düşnüyorum.Renkler ve zevkler ayrıdır tabi...Ben oh ha niden sonra tam bir jeon so min hayranı olmuştum ki hala da çok seviyorum onu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balayı sahnesi daha inandırıcı değil miydi ama yahu? Doktor birinin eşi olmanın ne demek olduğunu tartıştıkları sahneler falan daha mantıklıydı gelmişti bana (: Haklısın zevk meselesi ;)

      Sil
  8. dediğim gibi tam izlemedim :) oh ha ni yi daha çok sevmiştim çok güzel bir kadın bence :D

    YanıtlaSil
  9. Bence Kore versiyonu süper diğeer versiyyonlarını daha3.bbölümde bıraktım çok kotü bence rollerini iyi oynayamıyorlar ve anormal davranıyorlar I <3 kore hem karakterlere yakışmamış kore versiyonunda hem çıktıkları için daha iyi oynuyolardı ayrıca rollerine çok iyi yakışıyolar 10001 kre izledim yine bu gun 10002. yi izlicem :D ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıktıkları için mi???? Kim kiminle çıkmış yahu bak orasını anlamadım snsjabdbsd

      Zevk meselesi tamamen :D

      Sil
  10. ben animeyi hç begenmedim kore versiyonu süperdi hem allahaşkına çok kibar olsa çirkinliğinden yüzüne bakılmasa aşık olur musun ki orta derece bi ykaşıklılıkta bile biz acı verni istyruz kore versiyonu süperdi oh hani nin oyunculuğu süperdi neymiş baek seung jo hç sırıtmıyomuş belli bi senaryo var yönetmen nediyosa onu yapıyodur gülmedi diye oyunculuğu kötü yada cocuk gibi heyecana kapılıp seviniyo diye yapmacık demek çok saçma bend tekrar kore versnu izldim ve izlicem anime kısa bölümlüyde bırakmdım belki bu bölüm bişe olur keşke tammlansa dizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer animeyi beğenmediysen diziyi beğenmen için tek nedenin vardır Kim Hyun Joong. Anime mangaya bağlı olarak ilerliyor ve her şey yaratılabilir olduğu için bir çok eksik gedik hesabı ortadan kalkıyor otomatikman.

      Çok kibar çirklinlikten bakılmama durumu yorumlar sonrasında gelmiş bir fikir olması muhtemel bilgi diye düşünüyorum ancak ülke sinemamızda bile Çirkin Kral lakaplı bir yıldıza sahipken bu anlayışı oturtamıyorum kafamda :D

      Oyunculuklar konusunda uyuşmadığımız çok aşikar ama zevk meselesidir. Ancak manga ya bağlı olan bir seri ki her şey görselleştirilmiş olduğundan bunlara bağlı kalınır bir kaç unsur ülkene göre değişime uğrar rahatça fikir belirtebiliriz yönetmenin storyboard'u zaten okuduğumuz mangadır izlediğimiz animedir :D

      Sil
  11. İlk tevafuken kore versiyonunu izledim o zamanlar çok beğenmiştim bu sene japon versiyonunu gördüm ve izledim kore den daha çok beğendim hatta aşık oldum kotoko karakteri çok samimi oynamış ^_^ irie karakterinede aşık oldum *_* çok sevimli bi çift olmuşlar <3 tayvanı izlemedim o yüzden yorum yok amaa animeler benim için her zaman daha gerçekçi olmuştur diyebilirim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animelerin yeri her zaman ayrı :D O kısma birşey diyemem ama sen bir de Tayvan olana göz at ;)

      Sil
    2. Vaktim olduğu da bakarım artık ;) bu aralar başladığım herşey yarım kalıyo :)

      Sil
  12. animesi de güzelde sende biraz öyargılık var anime ve tayvan diyorsun da herkesin zevkine göre şahsen bende animesini izledim bayıldım ama japon dizisini izlemedim izlemekte gelmiyor içimden çünkü görsellikleri efektler berbat daha canlı olsa devam ederdim. kore versiyonun hem kendim hemde arkadaşımla güzeldik bayıldı kendisi hatta cd ye gidip diziyi yükledi bütün yazda kore versiyonunu izledi. evet dediğin gibi kim hyun joong olduğu içindedir ama dizi çok güzel tekrar izlediğimde oldu . oh ha nin yerinde kim olsa beak seung jonun peşinde sülük gibi yapışırdı yalan değil. hatta kore versiyonun klipte görmüştüm ve zor bulmuştum ismini hatta başrol oyuncudu kim hyun joong u :) görünce kesinlikle hayranı olmayacağım dedim ama çok beğenmiştim ama oldum halende ilk oppam yeri asla değişmiyor değişemezde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden önyargı olsun kendi fikirlerimi yazıyorum sadece senin Kore versiyonunu sevmen olası ben daha genel ve objektif bakmaya çalışıyorum sadece. KHJ beylerin fanları dışında Kore dizilerini ilk kez izleyenlerin beğendiği bir yapım genelde. Kötü mü tartışılır o kısmı ancak ben hayal kırıklığına uğramıştım izlediğimde (:

      Sil
  13. kim hyun joong yakışıklı değil gibi ne kadarda saçmalıyorsun yaa sananee herkesin kendine göre bir tarzı yakışıklılığı var hem çok yakışıklı hem de hayran kitlesine her ülkede kendisine sahip tatlı melek saçmalamakta üstüne yok senin bloğuna olabilir ama herşeyi herkesi eleştirmek senin hakkın değil... sinir bozucusun gerçekten ..son olarak animesi çok başarılıydı kore versiyonu da .. hem çok indirilen dizi olduğunu da unutma hem önüne gelen oyuncu oluyor biizm ülkemizde en azındna kore de eğitimini veriyorlar gözden kaçırma :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim blogumda kendi düşüncelerimi paylaşmak gibi bir aptallık yaptığım oluyor arada sırada lütfen kusura bakma güzel kardeşim. Ben seveni az, bütün dünya lanetliyor bu adamı demedim, bir piyasası olmasa zaten ekranlarda ne işi var bu adamın sadece ben fazla yapay buluyorum yüzünü ve çekici gelmiyor bana bu kadar basit!

      KHJ mu eğitimli oyuncu hewbhebjhebjvqejwvv AY BUNA BİRKAÇ YÜZYIL GÜLERİM BAK İŞTE :3

      Sil
    2. evet egitimli kendini gelistirmek icin elindne geleni yapiyor son derece de basarili

      Sil
    3. Peki ben bu durumu onaylayınca oyunculuğu iyileşecekse kabul ediyorum çok başarılı br oyuncu ;)

      Sil
  14. Şimdi bütün versiyonlarını izlemiş biri olarak bu yorumum çok uzun olacak ^.^ Aynı şeyi 5 farklı şekilde 5 kere baştan izledim. Benim en beğenmediğim Kore versiyonu oldu çünkü oyuncular bana çok mimiksiz gelmişlerdi hele ki kızın donukluğu çocuğunki ayrı bir şey. O yüzden çok sevememiştim. Animesine bir şey bile demiyorum bence çok güzel ve komikti. Japon versiyonu(yeni çekilmiş olan) iki sezondan oluşuyor,aynı tayvan versiyonu, gibi ben ilk sezonunu pek beğenmemiştim çünkü biraz sıkıcı ve donuktu ama ikinci sezonu MUHTEŞEMDİ. Sanırım bu yazı yazıldığında ikinci sezonu yoktu hatırlamıyorum :D Japonların eski versiyonunu çok iyi hatırlamıyorum çünkü görüntü kalitesi pek iyi değildi. Gel gelelim tayvan versiyonuna: Fantastic baby! Muhteşemdi bence. Bloggerımıza katılıyorum izleyebileceğiniz en gerçekçi sahneler vardı bence de ^_^ Japon versiyonundaki gibi her şey aile önünde olmuyordu. Yani evet oluyordu ama çift biraz daha kendi aralarında takılabiliyordu. Hele ikinci sezon çok iyiydi. Her şey evlendikten sonra bitmiyor. Ve bence bazı sahneler baya iyiydi. Öpüşme sahneleri falan U_U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyerek gelmiş biri olarak sayfalarca konuşma hakkın var öncelikle Çokbilmiş arkadaş hoş geldin ;)

      Ben de Japon versiyonları izlemedim, yeni versiyonları da izlemedim yani. Bu yazı yayınlandığında ikisi de çekilmemişti. Fırsat bulup yeni dizilere bile doğru düzgün zaman ayıramayınca şans tanır mıyım bilemiyorum. Tavsiye eder misin diyeceğim ama 2.. sezon demişsin :'(

      Tayvan versiyonunda olayların kopuk olmaması en sevdiğim detaydı :3

      Yorumuna sağlık

      Sil
    2. Ya benimle aynı fikirde olan insanlarla konuşmaya bayılıyorum çok pis biriyim O_O Çünkü ben de Tayvan versiyonuna bayıldım ve insanlar genelde kore versiyonunu sevmişler. Açıkçası tabi herkesin kendi görüşü ama kore versiyonu çok kötüydü o kadar donuktu ki. Ben aslında Japon versiyonunu tavsiye edebilirim ama nasıl desem can sıkıntısına hani bir tayvan gibi olamaz. Çünkü yeni Japon versiyonundaki çocukta çok odun ne bilim hani koredekinden daha iyi ama tayvandakinden daha kötü :P kafam iyice asya ülkeleriyle doldu agaggaga

      Sil
    3. Aaa ayrıca yazmayı unuttum Tayland versiyonu da çekiliyormuş bu dizinin sgaggsaha full house'nın Tayland versiyonunda oynayan aynı başroller rol alacakmış @_@

      Sil
    4. Kore versiyonunu sevenler genelde diğer ülkeleri küçümseyip izleme gereği duymayanlar ya da KJH hayranları kkk Onlarda zaten kendilerini hemen kanıtladıkları için sorun yok bence :3

      Tayland dizilerinin görüntü kaliteleri çok kötü oluyor genelde izlenebilecek hali düşerse bir göz atarım :/

      Sil
    5. oh yoon joo son derece yanlis yorumlarda bulunuyorsun khj sen sevmesende halk seviyor sadece dizi icin degil dizinin guzel giden bolumleri oldugun icinde sevildi herkesin gorusu olabilir ama dikkat edilmesi gereken yerler varsa daha da dikkatli olunmasi lazim yanlis anlasilma cok fazla olur

      Sil
    6. Kendi blogumda kendi düşümceleri paylaşıyorum doğal olarak ben bir bilirkişi sayılmam ve gözlemlerimi, aldığım eğitimi kullanarak yorumlarda bulunuyorum sadece ;)

      Sil
  15. Hayatımın animesi veya dizileri diyebilirim ilk olarak playful kissle başladım hepsini izledim pişman değilim , bir tek japon 1996 pek beğenmedim onun dışında hepsi olağanüstüydü şimdi tayland versiyonunu bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüntü kalitesi ve başarısını beğenirsen lütfen bana da ses et

      Sil
  16. Bende ilk defa Playful Kiss'i izleyerek başlamıştım ^^ Başta animesiyle ya da diğer sezonlarla ilgili hiç bir bilgim olmadığı için bitiminde gerçekten de "Ayh,çok güzel ve harikaydı." yorumunda bulundum.Bitirdikten sonraki günde biraz araştırasım gelince farklı versiyonlarıyla karşılaştım.Itazura Na Kiss Love in Tokyo'yu ve 2.sezonunu da izlemiş biri olarak animesine biraz daha yakın olan versiyonun bu olduğunu fark ettim ^_^ Allah için içinde geçen olaylarda Playful Kiss'ten daha güzeldi :D Tayvan versiyonunu biraz zaman geçsin mutlaka izlemek istiyorum.Tayland versiyonu da çıkmak üzereymiş sanırım.İnternette fotoğraflarını görmüştüm.2016 yılında Japonlar tekrardan konuyu ele alıp filmini yapacaklarmış :D Bence bu versiyonlar uzun süre bitmeyecek.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Kazana Attığınız malzemelerle daha lezzetli iksirler ortaya çıkacak ^^
Nihahahaha Yorumunuzu Eksik Etmeyin

Popüler Yayınlar